سنگ مصنوعی

به طور کلی سنگ مصنوعی که به آن ترکیبات سنگی نیز می گویند. از ترکیب مواد سنگی طبیعی و چسب های ساختاری تشکیل شده اند که در شرایط خلا فابریک شده اند. چگالی در این سنگ بالا است. در انواع این سنگ معمولا ۹۱ الی ۹۶ درصد از وزن کل ، مربوط به وزن ترکیبات سنگ است. آگرگات ها نیز دارای وزن مخصوصی معادل ۲۷۰۰ هستند. در این مقاله شما را با تعاریف متعددی که در باب این سنگ ارائه شده اند، آشنا می کنیم. تفاوت در تعاریف مختلف این سنگ به دلیل اختلاف در طبیعت مواد به کار رفته در ساخت سنگ است.

• نوعی از این سنگ متشکل از سنگ مرمر و دیگر انواع سنگ است که به آن ، سنگ مرمریت می گویند.
• از ترکیب سنگ های سیلیکاته نظیر کوارتز، گرانیت، سیلیکا، کوارتزیت و غیره نوعی از این سنگ ایجاد می شود که به آن ها سنگ گرانیتی اتلاق می شود.

در ایجاد و تولید این سنگ همچنین می توان از برخی مواد سنگی دیگر به مانند سرپانتین، اسلیت و دولومیت نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است که تفاوت در ترکیبات موجود در این سنگ موجب ایجاد تنوع در ظاهر انواع سنگ می شود.

نمونه سنگ مصنوعی
نمونه سنگ مصنوعی

” جهت بازدید سایر محصولات و خرید کلیک کنید “

تفاوت سنگ مصنوعی با سنگ طبیعی

این نوع سنگ نسبت به نوع طبیعی آن ضخامت و وزن کمتری دارد، همچنین دارای هزینه کمتری نیز می باشد. گفتنی است این مدل سنگ پتانسیل بیشتری در ترکیب مواد مختلف دارد. این قابلیت امکان استفاده از این سنگ را در کاربری‌های مختلف فراهم کرده است.

انواع سنگ مصنوعی

از انواع این سنگ می توان به سنگ مرمر مصنوعی ، سمنت پلاس ، کورین ، کوارتز ، اونیکس و دکوراتیو اشاره کرد که با تواجه به ویژگی هایی که دارند دارای کاربرد متفاوت می باشند.

کاربرد سنگ مصنوعی

از مهمترین کاربرد های این نوع سنگ، استفاده در نمای ظاهری و داخلی ساختمان ، کف پوش و کف فرش ، سنگ پله ، تزیین باغچه و.. می باشد. همچنین قیمت مناسب نسبت به سنگ های طبیعی از دیگر مزیت های این نوع سنگ می باشد.

ویژگی ها و مزایا

از بارزترین مزیت های سنگ های مصنوعی می توان به وزن کمتر نسبت به نوع طبیعی، ضخامت کمتر، تنوع بیشتر و مدل های جذاب و زیبا اشاره نمود.

تلفن تماس :

09133001988

آدرس :

سنگبری سعیدی خ 26 محمودآباد کارخانه مرکزی

تلفن پشتیبانی :

03133804099